13-15 maja 2019 r.

W dniach 13-15 maja b.r odbyła się trzydniowa wycieczka do Trójmiasta. W wyjeździe uczestniczyło 26 uczniów z klasy VI-16,VII-3 i III-7 Sp . Wyjechaliśmy 13 maja o godzinie 6:00 sprzed budynku szkoły.

Czterogodzinna podróż w miłym towarzystwie minęła nam bardzo szybko .Gdy wysiedliśmy z autokaru,przejechaliśmy wózkami akumulatorowymi ,aby zdobyć najwyższą ruchomą wydmę w Polsce – Łącką Górę .O godz.16.00 weszliśmy na szczyt latarni morskiej na najdalej na północ wysuniętym fragmencie Polski w Rozewiu. Po ciężkim dniu pełnych wrażeń pojechaliśmy zakwaterować się do ośrodka „KOMANDOR”we Władysławowie.Zjedliśmy przygotowaną obiadokolację i udaliśmy się do pokoi. Pomimo zmęczenia udaliśmy się na spacer i wieczorne zabawy na powietrzu. Następnego dnia po śniadanku o 8.15wyruszyliśmy zwiedzać Gdańsk w starym mieście m.in. znakomicie oddającą niepowtarzalny klimat i charakter ulicę Mariacką, Bazylikę Mariacką zwana często „Koroną Gdańska”, największą w Europie świątynią wybudowaną z cegły. Potężne jej mury i wieże wznoszą się wysoko nad panoramą miasta oraz nad rozległą okolicą. Przy okazji pani przewodnik opowiadała nam różne ciekawe historie, które są związane w historią Starówki.Następnie przy historycznej fontannie Neptuna dostaliśmy chwilę wolnego czasu na zakup pamiątek. Aby oddać hołd Bohaterom Westerplatte – patronowi naszej szkoły, zwiedziliśmy miejsce, gdzie rozpoczęła się II wojna światowa. Po chwili zadumy i krótkich wspomnień udaliśmy się na Stadion Energa w Gdańsku.Było to niesamowite przeżycie dla wielu uczniów gdzie mogli zasiąść w miejscach Vipów i dokładnie obejrzeć wnętrze stadionu. Po wielogodzinnym zwiedzaniu Gdańska udaliśmy się jeszcze do Sopotu-najmodniejszego polskiego kurortu był spacer po molo i ciekawostka „krzywy dom”. Tam poznaliśmy wiele faktów dotyczących Molo oraz domu Zdrojowego. Wróciliśmy zadowoleni do naszego ośrodka KOMANDOR we Władysławowie i niektórzy jeszcze niezmordowani bawiliśmy się na dyskotece. Po wyczerpującym dniu pełnym wrażeń udaliśmy się na nocny odpoczynek. Następnego dnia po tradycyjnym śniadanku i wykwaterowaniu udaliśmy się do Centrum Eksperyment w Gdyni gdzie wzięliśmy udział w warsztatach naukowych. Po zakończeniu zwiedzania przeszliśmy na Skwer Kościuszki, z którego mogliśmy zobaczyć cumujące przy nabrzeżu zabytkowe okręty i statki żeglarskie. Warto nadmienić, iż Skwer Kościuszki jest ulubionym miejscem do spacerów mieszkańców Gdyni. Następnym punktem wycieczki przy Skwerze Kościuszki było zwiedzanie OW Błyskawica. Cały okręt zrobił na nas ogromne wrażenie. Po wszystkich atrakcjach ruszyliśmy w drogę powrotną do domu .Nie obyło się oczywiście bez wizyty w Mc’donaldzie w Lęborku.Tam zjedliśmy i wypiliśmy ostatni posiłek . Weseli i najedzeni wróciliśmy pod naszą szkołę skąd zabrali nas rodzice. Swoimi przeżyciami i wiadomościami podzieliliśmy się z innymi, sami zaś wzbogaciliśmy swoja wiedzę i doświadczenie. Wycieczka bardzo nam się podobała, ponieważ spędziliśmy czas w gronie kolegów i koleżanek z klasy, a przy okazji dowiedzieliśmy się wiele ciekawych informacji o Trójmieście i jej okolicach. Mamy nadzieję, że kiedyś wybierzemy się jeszcze na tak wspaniałą wycieczkę.