Scratch

Scratch to edukacyjny język obiektowy, stworzony jako środek do nauczania dzieci i młodzieży (od 8 lat wzwyż) podstaw programowania oraz środowisko programistyczne służące do tworzenia i uruchamiania programów w tym języku. Scratch umożliwia łatwe tworzenie interaktywnych historyjek, animacji, gier, muzyki. Programowanie odbywa się w sposób wizualny - elementy języka mają kształt puzzli a poprzez przeciąganie mogą być układane w określonym porządku. W ten sposób tworzy się kod przypisany określonemu obiektowi. Obiekty mogą reagować na zdarzenia zewnętrzne. Wygląd postaci przypisanych do obiektów można wybierać z zasobnika, tworzyć lub importować z zewnątrz.

 

Python

Python jest zorientowanym obiektowo językiem programowania. Posiada on prostą składnię, która umożliwia szybkie budowanie własnych aplikacji. Tak jak w przypadku innych języków wysokiego poziomu, by móc uruchomić nasz projekt, kod napisany w Python musi być wcześniej skompilowany. Język ten jest powszechnie stosowany zarówno w środowisku akademickim, jak i w szeroko rozumianym biznesie. Zawiera obszarną bibliotekę narzędzi, których możemy użyć podczas wytwarzania oprogramowania.

 

GIMP

GIMP jest popularnym narzędziem przetwarzania grafiki cyfrowej. Można przy jego użyciu tworzyć grafikę, zmieniać rozmiary i wycinać fragmenty zdjęć, dokonywać różnych operacji na kolorach, łączyć obrazy stosując warstwy, oraz dokonywać konwersji różnych formatów plików graficznych.

 

Blender

Wolne i Otwarte Oprogramowanie do modelowania i renderowania obrazów oraz animacji trójwymiarowych o niekonwencjonalnym interfejsie użytkownika. Umożliwia także tworzenie prezentacji interaktywnych (np. gier) na własnym silniku graficznym (istnieje osobny program pozwalający uruchamiać takie prezentacje).

 

Sculptris 3D

Sculptris to darmowy program rozwijany w firmie Pixologic, znanej jako wydawca cenionego przez artystów i filmowców programu ZBrush. Sculptris, w przeciwieństwie do ZBrush, kierowany jest do początkujących użytkowników. O tym programie mówi się, że pozwala z modelem zrobić to samo, co można zrobić z garścią gliny. I rzeczywiście, na starcie użytkownik dostaje do rąk kulkę wirtualnej gliny, z której za pomocą intuicyjnych narzędzi (wybrzuszanie, wygładzanie, szczelina, spłaszczanie, szczypanie) może wyrzeźbić swój model (możliwe jest oczywiście dodawanie kolejnych kul i płaszczyzn). Co ciekawe, Sculptris pozwala na rzeźbienie w trybie symetrycznym (po obu stronach wykonywane są te same operacje). 

 

Sketchfab

Publikuje interaktywne modele 3D. Nie wymaga wtyczki.

JSN Decor template designed by JoomlaShine.com